elinjanson

Av Elin Janson - 27 januari 2015 22:28

Lika trött idag som igår,,,, men imorgon blir det en special vilodag. Har tatuerat mig idag, så vill inte träna när den är så färsk, kan nog bli en promenad eller så.

Frukost idag blev Flingor med möljk, superäckligt men de va de ja hade hemma.

Lunch Tacosallad.

Middag hemmagjord kebabsallad.

Dagens träning blev gruppträning på sigma Member 24. Tjejen som håller i de är fantastisk, hon kunde liksom sin grej!!

Va helt och hållet slut efter passet, sjukt effektivt. Kondition och allt i ett 30 min pass.

Körde 10 min maxad löpning innan också. Det va allt jag hann innan passet. 2,5 km blev de.

Av Elin Janson - 26 januari 2015 17:38

Dag 22 , snart 1 månad! Tiden går sjukt fort. Hade vilodag igår inte så mkt mer att säga om de.

Idag tog jag lång sovmorgon, mådde sådär när jag vaknade vid 9.00 så jag sov vidare till 11. Kändes fortfarande sådär, tog en shake och drog mig ner på stan för att inhandla presenter till mamma som fyller år idag.

Har tagit mått och vikt idag också, inte mycket att vara så glad för men fortfarande lagom takt. Kommer så vara i mål till sommaren. Känns super bra.

Frukost Vanilj Herbalifeshake.

Lunch Spicy Hot Kyckling med thiländsk röd curry.

Började dagens pass med 5 km löpning, blev 26.30 Får allt vara nöjd med de, veckans första pass.

- UTFALLSTEG med säck 3x30

Rumpa: 96 cm

Övrelår: 56 cm

Överarm: 28,5 cm

Har gått ner: -2 cm till runt låren. -2 cm till runt rumpan. Känns faktiskt helt okej.

Nästa vecka är det dags för foton igen , och även skillnaden från starten. Så ska bli kul o se om de händer mer denna veckan.

Av Elin Janson - 26 januari 2015 17:32

UTMANINGEN: 19.30

TRX magövning

Av Elin Janson - 24 januari 2015 00:55

Dag 19 och min Födelsedag!! Haft en sån sjukt bra dag. Med massa fina presenter och fina gratulationer. Och träning o demo.

Började med gröten som vanligt. Ska köpa hem Ganola och mer havregryn , samt börja med ägg och knäckebröd igen.

Lunch idag blev sallad från vivaldi ,,,, GALET GOTT!!!

Middag Potatisgratäng med lövbiff och sallad, och vin!!

Har druckit en drink ikväll också , fyller man år så gör man..

Dagens lunch

Dagen pass blev löpningen jag hade planerat här om dagen. OCH jag kan inte vara lyckligare!!! Jag tog mig genom 1 mil för första gången i mitt liv, och under 1 timme. Så stolt. Vet inte exakt vad som är bra tid, men jag vet för mig själv att det är bra att bara ta sig igenom de. Fegade med första 20 min på nivå 9, resterande tid 10, sista 10 min blev 11,12. Vet att jag kommer kunna ta en bättre tid, men idag handlade det om att ta sig igenom det utan stop, SÅ STOLT

Efter detta blev det Celsius Demo , så himlans kul!

Summerar min dag som super bra!!! Galet nöjd ! Nu säger jag godnatt och laddar inför sista passet för veckan, vilodag på Söndag.

Av Elin Janson - 22 januari 2015 23:42

Jättesen uppdatering, har glömt bort mig helt enkelt.

Frukost som vanligt gröt med kanel- en apelsin och en kopp kaffe dagen till ära också.

En riskaka till mellanmål.

Lunch blev en god sallad från Joe´s, så jäkla gott verkligen! Till de så blev det såklart en juice.

Middag blev en Panpizza .

Sen grädden på moset va väl världens godaste fruktsallad av Anna . Bara favoriter i. Jordgubbar, banan, apelsin, annanas, kiwi och passionsfrukt, kunde inte bli bättre.

Jag tog sovmorgon idag, så hann inte på gruppträningen, så Emma och jag körde lite själva istället.

Blev PW på bandet 20 min, hela 2 km. Efter de blandade vi lite alla möjliga övningar, va ett skönt pass, inte det tuffaste passet men ändå ett bra skönt pass. Båda va lite sega från gårdagens pass.

- BENPRESS 15x3

- BICEPS idioten/ trapan 10,10,10 x3

- SIDOLYFT med kettlebell 15x3

- FÄLLKNIVEN 15x3

- CRUNCHES på bänk 15x3

- SITUPS vanliga 20x3

Blev ju lite ändringar på vad jag skulle ha gjort idag, kan bli löpningen imorgon. Vi får se. OCH imorgon fyller jag år. Trevligt Trevligt.

Av Elin Janson - 21 januari 2015 22:42

Snart dags att släcka lampan och sova. Dagen har vart superskön. Snacka om kontrast från igår.

Frukost blev Gröt med kanel och äppelbitar. Drog till med en proteinshake också.

Mellanmål Banan

Lunch Pasta Carbonara, snacka om fantasilös.

Middag Torsk, Potatis och nån fantastisk sås.

Ser inte så gott ut, är väl ingen fotograf.......

Började dagens pass med Linnea. Vi körde rygg. Det va riktigt nice att testa på massa nytt, och hon hade så bra koll på hur man skulle göra, samt att jag blev väldigt impad av henne och hennes styrka ,,,,FANTASTISKT!!!

Efter ryggdelen med henne så blev det Member 24s gruppträning/ cross. 30 min. Riktigt svettigt och kul som sist, ska verkligen fortsätta att gå på dom passen.

- MARK 5x5
- CHINS FAILURE x 4
- SMALA LATS 10×4
- HANTELRODD 8×4
- BREDRODD 10x4
- SHRUGS 10x4

Har så sjukt ont i mina fingrar från dagens övningar också , är väl rätt ovan fortfarande. Kommer från Marken och Chinsen. Men vafan det ska synas att man krigar.

Imorgon blir det gruppträning igen, sen tänkte jag köra på Cardio så långt benen bär, tänkte försöka springa 1 timme. Testa om jag kan vinna över mig själv, har hört att allt sitter i huvudet.

Av Elin Janson - 20 januari 2015 23:19

Tisdag, ja tisdag va de ja. 1. orkade inte gå upp. 2. Fick stressa för jag ine orkade gå upp. 3. Det gick bra på jobbet. 4.Dagens träningspass kan ta sig typ, omotiverad som attans idag.

Frukost Gröt med kanel och en banan.

Lunch pasta Carbonara med broccoli

Middag Köttbullar med sallad

Tröst ätit popcorn.

Kom till gymmet och det va knökfullt, aldrig sett så måga på just de gymmet jag går till förut, redan då tappade jag dagens motivation.

Roddmaskinerna va lediga så fick börja värma där. 10 min. Blev ett band ledigt tillslut så jag fick springa av mig lite i 10 min. Bra distans !!

- TRX Band MAGÖVNING 3x20

- PLANKAN 3x45 sek

- PULL-UPs 3x15

UTMANINGEN: 20,17

Allt gick ju bra, så ska inte klaga. Men känner att jag hade kunnat krigat mer , gjort någon mer övning, men jag tappade lusten när det va folk precis överallt, visste liksom inte vad jag skulle hitta på när vart jag än kollade va fullt.

Imorgon blir det ett extra långt pass, egentligen 2 men ändå inte kommer inte vila mellan. Ska först köra ett ryggpass med Linnea, efter de så ska jag köra gruppträningen igen---- 30 min. Får se hur jäkla död jag är efter de, men med tanke på mitt alldeles för dåliga pass idag så jämnar det väl ut sig.

Av Elin Janson - 19 januari 2015 20:55

MÅNDAG kära måndag, ny vecka äntligen ! Jag känner på mig att veckan kommer bli bra.

Började dagen med mätning och vägning. Vågen står som sagt typ helt still men jag hade gått ner något pytte litet. Måtten såg bra ut! Kommer nedan-

Frukost idag va lite gröt med Kanel och en banan. En kopp espresso också.

Lunch blev pasta carbonara- sjukt gott men oj så inte nyttigt. Men vad gör det??? inget.

Middag soppa.  Någon jag inte vet va de va. God va den iaf.

Dagens pass blev innan jobbet. Men jag har bestämt mig för att inte göra den lösningen igen,, bara stressigt när mitt andranamn är sova, har så sjukt svårt att vakna när klockan ringer.

10 min löpband fick inleda som vanligt. Därefter blev det ett snabbt armpass.

- BICEPS IDIOTEN 7,7,7 x3

- HANTEL PRESS bröst 15x3 ökat vikten

- AXELPRESS 10x3

- PULLOVER 15x3

- BICEPSCURL på kabelmaskin 15x3

- PULL-UPs 10x3

Påbörjat en liten resa utmaning till. Jag ska till sommaren kunna köra pull ups som sagt. Grönt band ett tag till sen ska jag börja testa med knät i istället för foten för att vänja kroppen att vara som den ska vara så att säga. När de går lätt så blir det att gå ner på en annan färg på bandet.  HEJA MIG!!!! Ska klara det°

MÅTT OCH VIKT:

Vikt: 65,5

Byst: 73 cm

Mage: 79 cm

Rumpa: 98 cm

Övre Lår : 58 cm

Överarm : 29 cm

Vikten som sagt samma typ. Kan säga 2 hela kg nu på två veckor, helt okej.

Men förändringen jag gillar bäst är Magen -6  och Rumpan -3

Jämför jag mina mått v.2 nu som v2 på fintessfighten för ett halvår sen så har jag gjort samma minskning på alla plan, rätt lustigt.

Imorgon blir det kvällspass och UTMANINGEN, samt Pull- Ups hahah heja mig och mina små mål.